Monday, December 15, 2008

semasa sambutan hari raya korban di Kg Ayer Putih Taiping, Perak .

Kerbau yang bakal dikorbankan. Sebenarnya ada 2 tali pengikat, satu dah putus dan semua pakat2 suspen kalau2 tali yang satu ni pun putus juga............bayangkan berapa banyak tanah yang diperlukan untuk kami semua berlari semasa dikejar.....oleh kerbau ni. jurugambar pun cuak2 juga ni.... dok jeling pintu surau....hehe.

jangan tiru aksi ni, tendangan sulong pendekar waja timor yang mengocang lutut kerbau lalu berjaya menumbangkannya secara tiba2. hehe.....hanya dapat dilakukan setelah tali pengikat mencukupi.

ain dan ieqa, ingat pesan abah betoi2. kalau kerbau tu bangun balik terus lari masuk dalam surau........faham!!!

4 comments:

Kamil L said...

Fuh, kalo kerbau tue terlepas,ada yg masuk sepital di hari raya..hehehe...

Kerbau..kalo kat sarawak...teramatlah susah nak cari daging kerbau...huhu... pernah makan daging kerbau, sedappppp.. :)
Kat Taiping banyak jual ke daging kerbau?

angahnya jamal said...

tepen apa yg tada...haha. cakap je.. chicken king, karaoke dlm utan.

bnyk je kerbau kat sini. org biar bebas ja kat lombong.

Kamil L said...

haha...A.Jamal, sebut pasal chicken king, buat lah entri pasal chicken king ataupun fastfood yg ada kat taipen yg lain dari yang lain..hehe... wah...nanti kalo balik mesia, nak ge taipen lah..lama dah tak ge :) Ajak jep skali, leh karoeke lam utan lagi..haha

tengkorak bersuara said...

hai cikgu jamal...
best korban kat ayaq putih...